Γερμανός αρχιτέκτονας και πανεπιστημιακός από την Σαξονία, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του στην Ελλάδα. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και διασημότερους αρχιτέκτονες της ελληνικής επικράτειας, σχεδίασε και επέβλεψε την κατασκευή εκατοντάδων δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων και άφησε τη σφραγίδα του στην οικιστική φυσιογνωμία του ελληνικού αστικού χώρου των τελών του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα[10].
Μεταξύ των έργων του συγκαταλέγονται το Προεδρικό Μέγαρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, το Ιλίου Μέλαθρον, το Δημαρχείο Ερμουπόλεως, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης κ.ά. μεταξύ των οποίων το Μέγαρο της Ακαδημίας Αθηνών
Όνειρο των Ελλήνων, ακόμα και κατά την επανάσταση του 1821 ήταν να ιδρυθεί “Ακαδηµαϊκόν Κατάστημα” υπό την επωνυμία “Πρυτανείον” ή “Διατακτήριον”. Το όνειρο αυτό έγινε πραγματικότητα το 1856 όταν ο τέκτων Κ. Σχινάς, καθηγητής του Πανεπιστηµίου Αθηνών, τότε πρεσβευτής µας στην Βιέννη, έπεισε τον µεγαλοτραπεζίτη και µαικήνα των τεχνών Σιµ. Σίνα να προσφέρει δωρεά για την ίδρυση Ακαδηµίας στην Αθήνα. Ο εθνικός ευεργέτης έδωσε άµεσα εντολή στον αρχιτέκτονα αδ.·. Θεόφιλο Χάνσεν που τότε εργαζόταν στην Βιέννη, που έκανε τα αρχιτεκτονικά σχέδια της Ακαδημίας µε βάση τον Ιωνικό ρυθµό, ο οποίος ανέθεσε στον μαθητή του Ερνέστο Τσίλλερ την εκτέλεση του έργου. Ο Τσίλλερ πραγµατικά έδωσε όλη του την ψυχή στο οικοδόµηµα αυτό, που θεωρείται ως το ωραιότερο και µεγαλοπρεπέστερο νεοκλασικό οικοδόμημα της υφηλίου, μπροστά στο οποίο ως άλλες δύο στήλες σοφίας έχουμε αγάλματα του Σωκράτη και Πλάτωνα έργα του γλύπτη Λεων. Δρόση. Αλλά και η μεγάλη δυάδα ιωνικών κιόνων στην κορυφή των οποίων βρίσκονται οι θεοί φωτοδότες Σοφίας και Πνεύματος Αθηνά και Απόλλων. Ζωγράφος ήταν ο Christian Griepenkert (1839-1916), ο οποίος ζωγράφισε παραστάσεις κατά προτροπή του Τσίλλερ, µε θέμα την Σοφία και το Φως.
Υπήρξε Τέκτων. ‘Ελαβε τον 33ο βαθμό το 1896. Διετέλεσε ένδοξος και Κραταιός Μέγας Θησαυροφύλαξ της Μεγάλης Ανατολής της Ελλάδος