Τέκτων 33ου βαθµού από 1896, Μέγας Αρχιτέκτων (υπήρχε η θέση αυτή) της Μεγάλης Ανατολής το 1893 και Μέγας Ένδοξος και Κραταιός Θησαυροφύλαξ το 1896. Ήήταν Γερμανός αρχιτέκτονας και πανεπιστημιακός από την Σαξονία, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του στην Ελλάδα. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και διασημότερους αρχιτέκτονες της ελληνικής επικράτειας, σχεδίασε και επέβλεψε την κατασκευή εκατοντάδων δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων και άφησε τη σφραγίδα του στην οικιστική φυσιογνωμία του ελληνικού αστικού χώρου των τελών του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα[10].

Μεταξύ των έργων του συγκαταλέγονται το Προεδρικό Μέγαρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, το Ιλίου Μέλαθρον, το Δημαρχείο Ερμουπόλεως, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης κ.ά. μεταξύ των οποίων το Μέγαρο της Ακαδημίας Αθηνών

Όνειρο των Ελλήνων, ακόµα και κατά την επανάσταση του 1821 ήταν να ιδρυθεί “Ακαδηµαϊκόν Κατάστηµα” υπό την επωνυµία “Πρυτανείον” ή “Διατακτήριον”. Το όνειρο αυτό έγινε πραγµατικότητα το 1856 όταν ο τέκτων Κ. Σχινάς, καθηγητής του Πανεπιστηµίου Αθηνών, τότε πρεσβευτής µας στην Βιέννη, έπεισε τον µεγαλοτραπεζίτη και µαικήνα των τεχνών Σιµ. Σίνα να προσφέρει δωρεά για την ίδρυση Ακαδηµίας στην Αθήνα. Ο εθνικός ευεργέτης έδωσε άµεσα εντολή στον αρχιτέκτονα αδ.·. Θεόφιλο Χάνσεν που τότε εργαζόταν στην Βιέννη, που έκανε τα αρχιτεκτονικά σχέδια της Ακαδηµίας µε βάση τον Ιωνικό ρυθµό, ο οποίος ανέθεσε στον µαθητή του Ερνέστο Τσίλλερ την εκτέλεση του έργου. Ο Τσίλλερ πραγµατικά έδωσε όλη του την ψυχή στο οικοδόµηµα αυτό, που θεωρείται ως το ωραιότερο και µεγαλοπρεπέστερο νεοκλασικό οικοδόµηµα της υφηλίου, µπροστά στο οποίο ως άλλες δύο στήλες σοφίας έχουµε αγάλµατα του Σωκράτη και Πλάτωνα έργα του γλύπτη Λεων. Δρόση. Αλλά και η µεγάλη δυάδα ιωνικών κιόνων στην κορυφή των οποίων βρίσκονται οι θεοί φωτοδότες Σοφίας και Πνεύµατος Αθηνά και Απόλλων.

Ζωγράφος ήταν ο Christian Griepenkert (1839-1916), ο οποίος ζωγράφισε παραστάσεις κατά προτροπή του Τσίλλερ, µε θέµα την Σοφία και το Φως.

Έχουµε:
Την µητέρα του Προµηθέα Θέµιδα να προφητεύει στον υιό της την µελλοντική του µοίρα.
Τον Προµηθέα που µε την βοήθεια της Αθηνάς παίρνει την φωτιά, το Φως, την Σοφία και τις Τέχνες και τις κάνει δώρο στον άνθρωπο.
Την δηµιουργία ανθρώπου µε σκάλισµα και πλάσιµο, πάλι προµηθεϊκό στοιχείο.
Στην θύρα εισόδου απέναντι απεικονίζεται Τιτανοµαχία και η νίκη των Ολυµπίων Θεών επί των Τιτάνων, η νίκη του πνεύµατος επί της ύλης.
Τον Προµηθέα να φέρνει το Φως στους ανθρώπους.
Τον Προµηθέα δεσµώτη στον Καύκασο µε τον αετό να του κατατρώει το συκώτι.
Τον Ηρακλή να απελευθερώνει τον Προµηθέα.
Τον Προµηθέα µε την βοήθεια του Ηρακλή να ανεβαίνει στον Όλυµπο.
Το κτίριο της Ακαδηµίας του οποίου η οικοδόµηση άρχισε το 1859 παρεδόθη από τον Τσίλλερ στον πρωθυπουργό Χαρ. Τρικούπη το 1887.
Έχει σηµασία ιδιαίτερη η αίθουσα συνεδριάσεων των Αθανάτων, µία αίθουσα µε πολλά φυσικά συµβολικά στοιχεία.

Πληροφορίες του αδ Αντ, Παπαναστασόπουλου.